D.C.N.

Dalmatiër Club Nederland

Alles over onze vereniging

De Dalmatiër Club Nederland kent "D.C.N. fokkers". Deze in Nederland gevestigde fokkers zijn lid van onze vereniging en garanderen dat zij al hun nesten fokken volgens de regels van ons VerenigingsFokreglement, het Reglement D.C.N. - Fokker, alsmede het Kynologisch Regelement van de Raad van Beheer. Hierbij wordt er altijd voldaan aan de basisvoorwaarden voor gezondheid en exterieur.

Dalmatiër Club NederlandOpleidingseisen
Voor toelating als erkend DCN-fokker komen in aanmerking in Nederland woonachtige leden van onze vereniging die:
a. minimaal één jaar aaneengesloten lid zijn van de Dalmatiër Club Nederland en tenminste twee jaar in het bezit zijn van één of meer Dalmatische honden;
b. aantoonbare kynologische kennis hebben; bijvoorbeeld de cursus Fokken voor Beginners of de modules: 1-Erfelijkheidsleer, 2-Voortplanting en 3-Gezondheid rond het nest van de Basiscursus Fokken en Houden van Honden met goed gevolg te hebben afgelegd.

Overgangsregeling

De Dalmatiër Club Nederland is begin augustus 2022 bij notariële akte opgericht.
Toegelaten leden die het bestuur voor 1 november 2022 verzoeken om als DCN Fokker in aanmerking te komen hoeven geen één jaar aaneengesloten lid van de DCN te zijn.  Zij kunnen per direct de aanvraag doen. Toegelaten leden die het bestuur tussen 1 november 2022 en 1 mei 2023 verzoeken om als DCN fokker in aanmerking te komen dienen eerst zes maand aaneengesloten lid te zijn van de Dalmatiër Club Nederland.

DCN-Leden die in het verleden een nestje pups hebben gefokt komen in aanmerking als fokker te worden vermeld op de website van de DCN. Deze fokkers komen dan onder het kopje Fokker op de website. Deze fokkers voldoen nog niet aan de door de DCN gestelde opleidingseisen en kunnen daardoor nog niet vermeld worden onder DCN fokkers. Zij vallen in de overgangsregeling en hebben aangegeven voor 1 mei 2024 aan deze eisen te willen en kunnen voldoen.

Dalmatiër Club NederlandRechten en plichten als DCN-fokker
D.C.N. Fokkers hebben rechten maar ook enkele verplichtingen. Deze rechten en plichten zijn verzameld in het reglement DCN-Fokker.

Bijdrage
Wij vragen een jaarlijkse bijdrage van € 25,-- per jaar per fokker. Daarnaast vragen wij een nestbijdrage van € 50,-- per nest.

Klik hier voor het overzicht van de D.C.N. Fokkers.

Dalmatierclub.NL

logo van de Dalmatier Club Nederland