D.C.N.

Dalmatiër Club Nederland

Alles over onze vereniging

Dalmatiër Club NederlandDe gezondheid van de Dalmatische hond heeft bij de Dalmatiër Club Nederland de hoogste prioriteit. Dat is ook een van de belangrijkste redenen geweest voor de oprichting van de Dalmatiër Club Nederland in 2022. Tenslotte willen we nog heel lang van onze gespikkelde vrienden kunnen genieten.
Voor deze oprichting was het in Nederland niet mogelijk om binnen een rasvereniging o.a. te fokken met platen of zoals ze meestal genoemd worden, kopvlekken. Er was daarom behoefte aan een rasvereniging voor de Dalmatische hond waarbinnen dit juist wel mogelijk is.

De Dalmatiër Club Nederland streeft er naar om duidelijke en eerlijke informatie over de gezondheid van ons geliefde ras te geven. Stelt gezondheidseisen aan honden die ingezet worden in de fokkerij, en volgt geboren nesten op de voet.

De rasvereniging volgt ook nauwgezet gezondheids resultaten in binnen- en buitenland en kan daarbij leunen op expertise van haar leden.
De Dalmatiër Club Nederland heeft de beschikking over de grootste database voor de Dalmatische hond. Deze database mogen wij gratis beschikbaar stellen voor elke belangstellende.

De Dalmatiër Club Nederland is weliswaar de jongste rasvereniging, maar ook dé rasvereniging met veel kynologische ervaring en vertrouwde gezichten.

Dalmatierclub.NL

logo van de Dalmatier Club Nederland